Met dank aan Peter Vons voor het beschikbaar stellen van SCANS.
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Nu opgelet:het speeluur slaat,
Wilt Uw wild geraas nu staken,
Houdt nu op malkaar Uw kaken,
En ziet,hoe het beginnen gaat.Men voegt het woord nu bij de daad,
En gaat Ulieden hier vermaken,
Halen,dat doek, Gij wakk're snaken,
Dat men het spel beginnen laat!
Minerva's tempel zij een oord
Van louter zang en vreugd en dans
Totdat de ochtend gloort.Geef nu de zotheid eens een kans;
En luistert naar der dwazen woord:
Met minder ernst meer mans!
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Wij zijn het Kennemer,(bis)
Wij zijn het Kennemer Cabaret,
En om u, meneer,
En om u, mevrouw, hebben wij pret
Want er gebeuren soms rare dingen
Heel geschikt om een lied over te zingen,
Je wordt gemarteld en gekweld
Je hersens worden uitgepeld
En thuis begint de grootste last
Daar wacht de hele boekenkast
Met Shakespeare, Vondel en Rousseau
't Is zo fijn op het M.O.
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
refrein: | |
Geen bier,geen borrel en geen wijn, | |
maar in de Tapkast is ie desondanks fijn, | |
Geen bier,geen borrel en geen wijn, | |
Maar in de Tapkast is ie fijn! | |
------- | |
1.Hier wordt geredeneerd, | |
Hier wordt geresideerd | |
Gekletst en nagedacht | |
En voor het nageslacht | |
De hele toestand netjes genoteerd | |
En de rest gefantaseerd | |
refr. | |
2.Hier zit de magistraat, | |
Hier zit de bureaucraat, | |
Hij heeft het druk,meneer | |
Hij heeft geen leven meer, | |
Maar met de koffie weet ie desondanks wel raad | |
Dus Walgien staat steeds paraat | |
refr. | |
3.Hier is het hoofdkwartier | |
Van heel het schoolvertier | |
En van de KLV | |
En van de CVB | |
Maar eerst een bakkie koffie,geen gemier, | |
Meneer Walgien,kom even hier! |
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Drie kwartier alleen met jou,dat leek te veel voor beiden,
Het kon onmogelijk anders meer, het was niet te vermijden
Je keek me soms zo vragend aan,
Dat kon je echt niet goed weerstaan,
En na een tijdje aarzelen ben ik met jou gegaan.
En hier staan wij nu met z'n twee,en onze lieve kleine,
Die zal wel na verloop van tijd,op ' Kennemer verschijnen.
En ook weer onder Nederlands
Bestaat er dan een grote kans
Dat hij hetzelfde doet als wij:
Wij zijn geslaagd met glans!
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
refrein: | |
Onze zoon moet professor worden, | |
Niet zo'n ouwe,zo'n verdorde, | |
Maar een jongen die de wetenschap van dienst kan zijn | |
En met alle faculteiten in zijn brein | |
Onze zoon moet zonder falen | |
Ieder doctoraal behalen | |
En dan na verloop van tijd | |
Verdient ie centen aan de universiteit | |
------- | |
1. | Meester, ik schrijf nu mijn zoon bij u in, |
Leer hem dus maar goed, | |
a,b,c,één twee drie, lijdende zin, | |
En hoe je rekenen moet. | |
Kereltje, doe nu maar heel goed je best | |
En let maar flink op, | |
Want als je eenmaal een schooljaar verpest, | |
Dan haal je nooit meer de top. | |
refr. | |
2. | Rector,mag zoonlief bij u op de school? |
Hij heeft veel verstand. | |
Leert u hem dan ieder chemisch symbool | |
En welk gas makk'lijk brandt. | |
Och mevrouw, is ie dat eigenlijk wel waard? | |
Het dunkt me van niet, | |
Volgens mij is hij niet snugger van aard | |
Als je het ventje zo ziet. | |
refr. | |
3. | Meester,mag zoonlief bij u in de leer? |
In 't schoenlappersvak, | |
Want op de MULO daar lukt het niet meer, | |
Laatst zei hij:moeder, ik zak! | |
allen: | |
Zie eens wat zoonlief ervan heeft gemaakt! | |
Wat heeft ie gedaan? | |
Diep in de middenstand vastgeraakt, | |
Centen zijn nu van de baan. | |
Onze zoon moest professor worden, | |
niet zo'n ouwe,zo'n verdorde, | |
Maar een jongen die de wetenschap van dienst kon zijn | |
En met alle faculteiten in zijn brein. | |
Onze zoon moest zonder falen | |
Ieder doctoraal behalen, | |
En,nu na verloop van tijd,is hij een middenstander | |
moeders wil ten spijt! |
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Eduard en Lodewijk,
Maken alles tot een lijk,
Lijken van de mensen die het Kennemer bezoeken,
Eduard en Lodewijk
kijken echt niet op een lijk,
Zeker niet als zij er niet zo ver voor hoeven zoeken!
1. | Eduard, Lodewijk, |
Wij zijn twee snaken, | |
Die alles kraken wat Kennemer is. | |
En daarbij | |
Slopen wij | |
Ook de gebouwen | |
Waar zij zich ophouwen, | |
Als er maar een Kennemer is. | |
2. | Eduard gaat van start |
Slechts met wat buskruit | |
Resultaat slechts een gebroken ruit, | |
De rest die staat nog overend. | |
Dynamiet lukt ook niet, | |
De lont wil niet branden, | |
Resultaat kapotte handen en | |
drie weken bed voor d'arme vent. | |
3. | Lodewijk,met zijn kijk, |
Op dat soort zaken, | |
Wil meteen de boel maar staken want | |
Hij ziet er toch geen gat meer in. | |
Als 't niet lukt,wij bedrukt | |
Maar weer naar huis toe, | |
't Ging weer niet,verdomme-nog-an-toe, | |
Dat kost ons zeker weer een min! | |
4. | Eduard,Lodewijk, |
Gaan 'tweer proberen, | |
U kunt nu goed van ons leren hoe | |
Men van dat ding een puinhoop maakt. | |
Een puinhoop maakt! |
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Ik ben de secretaris van de directeur,
Die zit wat verder op,linksaf,de tweede deur,
Ik moet de berichten die hij stuurt,op stencil zetten,
En verder op de goede gang van zaken letten,
Als u soms op school wilt overblijven,
Dan moet u hier,op deze lijst,uw naam bijschrijven,
Wilt u naar school toe in uw eigen mooie auto,
Dan krijgt u een persoonsbewijs - met foto.
Zeg meneer,ik zou u even willen vragen,
Is 't nog niet verplicht om een uniform te dragen?
Is het verboden om te roken in de gangen?
Of om een baardje aan je kin te hebben hangen?
Is een jasje of een stropdas soms verplicht?
En moet bij de meisjes ook....dit knoopje dicht?
Is 't dan niet beter om Commerius te zeggen,
Die zaak aan de Commissie voor te leggen?
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Chocomel,chocolademelk,
Is beter voor elk dan gewone melk.
Voor zeven bekers betaalt u een gulden maar,
En elke week staan er twee moeders klaar.
Als één van de moeders zich dadelijk opgeeft,
Dan hoop'we dat men straks een voorraadje heeft,
U staat dan,de hele pauze door
Bedrijvig de melk in te schenken voor
De lieve jeugd,die het zoooooo hard nodig heeft,
Zodat men nu naar verbetering streeft.
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
Kenneme Lache (3 maal) | |
Om wat u daarnet heeft gezien. | |
Zit niet te huilen, | |
Zit niet te pruilen, | |
Op het Kennemer is het toch ook wel fijn, | |
En we willen daar en nergens anders zijn, | |
Zit niet te huilen, | |
Om wat u daarnet heeft gezien! |
Teksten op internet gezet met toestemming van Boudewijn de Groot en Lennaert Nijgh.
De copyrights blijven onverkort geldig.
Transcripties kunnen overname-fouten bevatten. Correcties zijn welkom.
|
|